Followers

Friday 29 October 2010

Proton Inspira And Mitsubishi Lancer: What Say You?

FA mugkin agak lambat postkan mengenai Proton Inspira ni. Walau bagaimanapun, sebagai sokongan terhadap brand kereta Malaysia yang pertama ni, FA nak juga share... heheheh...

Soft launching memang lain dari yang lain. Hanya sebahagian parts sahaja yang direvealkan. Pun begitu, sehingga beberapa hari yang lalu, 1100 booking telah diterima dengan bayaran booking sebanyak RM1000.00. Betapa hebat kepercayaan masyarakat terhadap Proton kan.. Tahniah buat insan-insan terpilih yang berpeluang test drive kereta ni. Mesti berbangga sebab berada di antara orang pertama yang memandu Inspira kan... Proton Inspira will be in  three models: 1.8 liter manual(bermula dengan harga RM80 000), 1.8 liter CVT dan 2.0 liter CVT(harga RM95 000).


Proton Inspira

Proton Inspira
Proton Inspira

Proton Inspira ni dikatakan akan menggantikan Proton Waja yang kini berumur 10 tahun. Lagi fakta menarik, Inspira asalnya adalah model asas kereta Mitsubishi Lancer yang telah ditambahbaik... Inilah hasil kerjasama di antara OEM. So, siapa-siapa yang familiar dengan kereta Mitsubishi Lancer ni memang boleh tahu perbezaannya. Kepada mereka-mereka yang pernah bermimpi untuk memiliki Mitsubishi Lancer, inilah peluang anda untuk memilikinya dengan harga yang berpatutan...Plus bonus lagi..Heheheh... ye la dah dienhance tuuu... Banyak juga parts dan function yang ditambah... yang penting menjanjikan kelainan...:)
Bawah ni FA postkan gambar-gambar Mitsubishi Lancer dan beberapa partsnya...



Go Malaysia....Kita mengharapkan yang terbaik... More on the Proton Inspira here. Credit to paultan.org.

p/s:
DAh baca reviews mengenai Proton Inspira ni... pro kons ada. Bagi FA, different person has different perception... apapun sebelum membeli, ukur dulu baju di badan sendiri...
Cheers!!!!

5 comments:

Bayu Kenangan said... [Reply]

semoga dunia permotoran negara terus maju

maisyah said... [Reply]

wui..
memang cantik ni Jane..
aku nampak d berita TV3 ari tu..fuh...mengancam geng..lau belum beli keta br2 ni,mesti da ku skodeng2 ni..lambat plak dia kuar..
betul2 mirip mitsubishi lancer tang 'mata' dia tu kan,,

Zezebel said... [Reply]

Semua orang cakap pasal kereta ni, but believe it or not, baru ni saya ternampak gambar ni kereta..huhu

Zezebel said... [Reply]

eeee..hilang ka komen saya? huhu...

Fantastic Ajane said... [Reply]

@BAyu Kenangan: ya my fren..kita sentiasa mengharapkan yang terbaik..

@maisyah: as.. tu la baitu... ooo ko pun bru bli keta ka? pa keta ko bli?

Zezebel: hehehe..ada bah msg ko ni... so bila da nmpk ni, ada sukaa? hehhehe...